مرور نظام مند تحقیقات
نوشته شده توسط : elham

مرور نظام مند چیست و چه فایده ای دارد ؟

مرور نظام مند تحقیقات،یک تفسیر از مستندات انتخاب شده در یک موضوع تایین شده است .با توجه به تعداد زیاد و همچنین روند صعودی تولید مستندات علمی ، سازماندهی و آگاهی از نتایج و یافته های مشخص ، موردنیاز محققین می باشد .

ویژگی اصلی مرور نظام مند این است که همه مطالعات مرتبط با موضوع شناسایی ، در روندی شفاف و نظام مند با توجه به ملاک های مشخص انتخاب ،سپس خلاصه سازی ،تحلیل، ارزشیابی و ترکیب می گردند .

در حقیقت مرور نظام مند تلاش می کند با کاهش خطای سیستماتیک و تعصب محقق ، یک تصویر بزرگتری درباره موضوع مورد تحقیق ایجاد کند.

مرورهای نظام مند می تواند درک یک موضوع یا شناسایی موضوعات مشترک در سراسر تحقیقات را تسهیل کرده و یا به توسعه یک نظریه کمک کنند.

ویژگی اصلی مرور نظام مند این است که همه مطالعات مرتبط با موضوع شناسایی ، در روندی شفاف و نظام مند با توجه به ملاک های مشخص انتخاب ،سپس خلاصه سازی ،تحلیل، ارزشیابی و ترکیب می گردند . در حقیقت مرور نظام مند تلاش می کند با کاهش خطای سیستماتیک و ریز بینی محقق بعنی با کل نگری ، یک تصویر بزرگتری درباره موضوع مورد تحقیق ایجاد می کند.

مرورهای نظام مند می تواند درک یک موضوع یا شناسایی موضوعات مشترک در سراسر تحقیقات را تسهیل کرده و یا به توسعه یک نظریه کمک کنند.

 امروزه با افزایش فارغ التحصیلان یادگیری فن مرور نظام مند می تواند بسیار موثر باشد برای مشاهده کارگاه مرور نظام مند در مدرسه روانشناسی واران بر روی لینک کلیک کنید.





:: برچسب‌ها: مرور نظام مند , مدرسه روانشناسی واران , کارگاه مرور نظام مند ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: